Zemunski Kej i novi parking.
Sta pise u usvojenom planu regulacije starog jezgra Zemuna?
Pronasao sam na sajtu Urbanistickog zavoda Beograda dokaze za, koliko ja to mogu da procenim, mozda i krivicno delo, a u svakom slucaju izmenu vazeceg plana vezanog za uredjenje Zemunskog keja i parkinga koji se na njemu gradi.
Ovde imate spisak vazecih planova za opstinu Zemun.
http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uz … amp;LN=SRL
A na ovoj stranici se moze skinuti vazeci plan sa staro jezgro Zemuna (4265)
http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uz … amp;LN=SRL
Da ga ne bi trazili evo i direktnih linkova:
Plan detaljne regulacije Starog jezgra Zemuna (Sl. list grada Beograda br. 34/03)
PDF dokument: http://www.urbel.com/documents/planovi/ … 34-03).pdf
Detaljan graficki prikaz: http://www.urbel.com/cms_images/planovi/4265_namena.dwf
Graficki fajl se otvara sa Autodesk Design Review koji je ovde
http://dwfcommunity.autodesk.com/learn/ … g-ins.html
ili, ako download ne radi, postoji i starija verzija programa, ovde
http://download.autodesk.com/esd/dwfvie … Viewer.msi
Ponekad je koristan i graficki prikaz prostorne alokacije vazecih planova, ovde http://mapa.urbel.com/beoinfo/
Prihvatite Active-X Add-on, pa zatim sa desne strane prodjite kroz sledece menije:
Prostorne jedinice, Mesne zajednice, Zemun, Dunav, ... zatim gore levo na zum ikonu.
Plan detaljne regulacije starog jezgra Zemuna objavljen je u sluzbenom listu broj 34 iz 2003. godine i, kako se iz ovog sajta moze zakljuciti, predstavlja zvanican i obavezan dokument.
Tu postoji citavo mnosto zaista zanimljivih detalja. Naprimer, ovaj:
" 7.4. Pravila za uređivanje priobalja i akvatorije
Najatraktivniji i najznačajniji deo priobalnog platoa je glavno šetalište na Keju (na koti 76-76,50 m) koje se prostire ispred istorijskog jezgra Zemuna od uliva ulice Đure Đakovića
u Kej oslobođenja na jugu do Stare kapetanije i restorana "Venecija" na severu.
.......
Duž saobraćajnice Kej oslobođenja na potezu od ulice Đure Đakovića
do Stare kapetanije, zadržati u celosti zeleni pojas.
Biciklističku stazu širine 3 m na potezu od ulice Đure Đakovića do Stare kapetanije
planirati duž gornje ivice javne zelene površine prema šetalištu na koti 76-76,50 mnv. Maksimalno zauzeće zelenog pojasa može biti 1 m. Linija odbrane od velikih
(hiljadugodišnjih) voda planirana je iza biciklističke staze kao zaštitni zid (klupe)
u kampadama sa krunom na koti 77 mnv.
Duž Keja oslobođenja, planirati podužno parkiranje u širini od 2 m, a
na račun postojeće regulacije ulice. "
Dakle, da sumiramo stvari. Pored Keja je u planu gradjenje cak TRI velike garaze, a
jedan veliki parking na pijaci vec postoji. A ipak su bas Kej izabrali da od njega prave
parking, iako znaju da tu treba da dodje jos i biciklisticka staza koja ce da pojede
JOS 1met. od zelenila, i da bude delom na samom setalistu (2m), a delom na travnjaku (1m). Imacemo znaci redom: setaliste, biciklisticku stazu, travnjak, parking i ulicu!
Najlepsi detalj je ipak ovaj. Po vazecem planu parkiranje je "poduzno", sirine 2 metra, i treba
da ide na racun ulice, kao sto se vidi iz gornjeg citata. Ono sto oni sada rade je medjutim
poprecno parkiranje, uzeli su 5 metara (a ne 2), i to na racun zelenila, a ne ulice!
Plan je ipak sasvim jasan. Isto sto pise u tekstu moze se videti i na crtezu koji je
sastavni deo plana. Tamo je ocigledno da je parkiranje poduzno, da jedno parking mesto
zauzima samo 2 metra, a da je sirina buduce ulice 7 metara. Posto je sirina sadasnje ulice
9 metara, sasvim je ocigledno da je zamisljeno da se parking napravi na racun ulice, kao
sto eksplicitno i pise, a ne na racun zelenila. Uostalom, u citavom planu se naglasava
potreba ocuvanja zelenila i svih tradicionalnih i kulturnih vrednosti Zemuna. Citiram:
"Duž saobraćajnice Kej oslobođenja na potezu od ulice Đure Đakovića
do Stare kapetanije, zadržati u celosti zeleni pojas."
Cela stvar postaje i smesna kada se pogleda fotografija trenutnog stanja. Evo je:
Sta pise u usvojenom planu regulacije starog jezgra Zemuna?
Pronasao sam na sajtu Urbanistickog zavoda Beograda dokaze za, koliko ja to mogu da procenim, mozda i krivicno delo, a u svakom slucaju izmenu vazeceg plana vezanog za uredjenje Zemunskog keja i parkinga koji se na njemu gradi.
Ovde imate spisak vazecih planova za opstinu Zemun.
http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uz … amp;LN=SRL
A na ovoj stranici se moze skinuti vazeci plan sa staro jezgro Zemuna (4265)
http://www.urbel.com/default.aspx?ID=uz … amp;LN=SRL
Da ga ne bi trazili evo i direktnih linkova:
Plan detaljne regulacije Starog jezgra Zemuna (Sl. list grada Beograda br. 34/03)
PDF dokument: http://www.urbel.com/documents/planovi/ … 34-03).pdf
Detaljan graficki prikaz: http://www.urbel.com/cms_images/planovi/4265_namena.dwf
Graficki fajl se otvara sa Autodesk Design Review koji je ovde
http://dwfcommunity.autodesk.com/learn/ … g-ins.html
ili, ako download ne radi, postoji i starija verzija programa, ovde
http://download.autodesk.com/esd/dwfvie … Viewer.msi
Ponekad je koristan i graficki prikaz prostorne alokacije vazecih planova, ovde http://mapa.urbel.com/beoinfo/
Prihvatite Active-X Add-on, pa zatim sa desne strane prodjite kroz sledece menije:
Prostorne jedinice, Mesne zajednice, Zemun, Dunav, ... zatim gore levo na zum ikonu.
Plan detaljne regulacije starog jezgra Zemuna objavljen je u sluzbenom listu broj 34 iz 2003. godine i, kako se iz ovog sajta moze zakljuciti, predstavlja zvanican i obavezan dokument.
Tu postoji citavo mnosto zaista zanimljivih detalja. Naprimer, ovaj:
" 7.4. Pravila za uređivanje priobalja i akvatorije
Najatraktivniji i najznačajniji deo priobalnog platoa je glavno šetalište na Keju (na koti 76-76,50 m) koje se prostire ispred istorijskog jezgra Zemuna od uliva ulice Đure Đakovića
u Kej oslobođenja na jugu do Stare kapetanije i restorana "Venecija" na severu.
.......
Duž saobraćajnice Kej oslobođenja na potezu od ulice Đure Đakovića
do Stare kapetanije, zadržati u celosti zeleni pojas.
Biciklističku stazu širine 3 m na potezu od ulice Đure Đakovića do Stare kapetanije
planirati duž gornje ivice javne zelene površine prema šetalištu na koti 76-76,50 mnv. Maksimalno zauzeće zelenog pojasa može biti 1 m. Linija odbrane od velikih
(hiljadugodišnjih) voda planirana je iza biciklističke staze kao zaštitni zid (klupe)
u kampadama sa krunom na koti 77 mnv.
Duž Keja oslobođenja, planirati podužno parkiranje u širini od 2 m, a
na račun postojeće regulacije ulice. "
Dakle, da sumiramo stvari. Pored Keja je u planu gradjenje cak TRI velike garaze, a
jedan veliki parking na pijaci vec postoji. A ipak su bas Kej izabrali da od njega prave
parking, iako znaju da tu treba da dodje jos i biciklisticka staza koja ce da pojede
JOS 1met. od zelenila, i da bude delom na samom setalistu (2m), a delom na travnjaku (1m). Imacemo znaci redom: setaliste, biciklisticku stazu, travnjak, parking i ulicu!
Najlepsi detalj je ipak ovaj. Po vazecem planu parkiranje je "poduzno", sirine 2 metra, i treba
da ide na racun ulice, kao sto se vidi iz gornjeg citata. Ono sto oni sada rade je medjutim
poprecno parkiranje, uzeli su 5 metara (a ne 2), i to na racun zelenila, a ne ulice!
Plan je ipak sasvim jasan. Isto sto pise u tekstu moze se videti i na crtezu koji je
sastavni deo plana. Tamo je ocigledno da je parkiranje poduzno, da jedno parking mesto
zauzima samo 2 metra, a da je sirina buduce ulice 7 metara. Posto je sirina sadasnje ulice
9 metara, sasvim je ocigledno da je zamisljeno da se parking napravi na racun ulice, kao
sto eksplicitno i pise, a ne na racun zelenila. Uostalom, u citavom planu se naglasava
potreba ocuvanja zelenila i svih tradicionalnih i kulturnih vrednosti Zemuna. Citiram:
"Duž saobraćajnice Kej oslobođenja na potezu od ulice Đure Đakovića
do Stare kapetanije, zadržati u celosti zeleni pojas."
Cela stvar postaje i smesna kada se pogleda fotografija trenutnog stanja. Evo je:
Kao sto vidite, parking mesta su oduvek i bila oznacena na kolovozu za slucaj da zatrebaju, i
to poduzno, duz celog Keja. Njihova sirina je tacno dva metra na ulici sirokoj 9 metara.
Planeri su dakle samo uzeli fakticno stanje i uneli ga u plan. Ljudi su sve vreme i koristili
te parkinge, i kroz tu ulicu se sve ovo vreme uprkos njima odvijao sabracaj. Pa zasto su
onda UOPSTE bili potrebni novi parkinzi, i to bas na racun 100 godina starog Keja?
Opsti motiv je naravno jasan, komercijalizacija i sto laksi motorizovani pristup ovom
atraktivnom delu Zemuna, kao sto sam to vec spomenuo, ali tu ima i raznih drugih stvari.
Pogledajte sledecu fotografiju.
Za pocetak, tu je zelenilo na Keju - koga srecom nisu stigli raskopati - zatim automobili
parkirani na oznacenim mestima na kolovozu, pa kafana koja je zauzela citav trotoar sa
suprotne strane, pa, gle cuda, parking na citavih 9 metara od Keja, i na kraju, pijaca u daljini.
Ali, nevolja je sto se taj parking placa. Zasto bi neko placao kad moze da se besplatno
parkira na ulici? Gori je problem sto je ovo oduvek bio jedini prilaz Zemunskoj pijaci.
Zauzeti prostor je uvek bilo mesto za parkiranje i snabdevanje pijace.
Onda je neko jedostavno ogradio celu pijacu, tako da nikako ne moze da joj se pridje, zatim zagradio i ovaj prilaz, pa poceo da naplacuje harac. Da bi seljaci sa svojom robom mogli da
udju na pijacu moraju da plate ulaz u parking - ali samo jedan sat! Posle ih izbace.
Ne mogu da ostanu cak i da hoce da plate jos. Onda se u nekim delovima dana desava i sledece. Ulica bude puna parkiranih vozila koja nemaju razloga da placaju parking, kamioni za snabdevanje pijace se parkiraju na sred ulice koju ovde vidite (kola sa jedne, a kafana a sa
druge strane), pa onda radnici istovaruju kamione i nose robu na pijacu.
U medjuvremenu autobusi GSB-a cekaju prolaz, i totalno zakrce ulicu i za manja kola
koja bi se jos i mogla provuci.
Covek bi naivno pomislio da bi resenje ovog suludog organizacionog koncepta bilo da se
najuri onaj ko je uzurpirao javnu povrsinu i prilaz pijaci, pa zaradjuje na necemu sto mu ne pripada, praveci usput saobracajni haos. Ali ne! Neko je dosao na genijalnu ideju da zanemari usvojeni plan pa da ove automobile koje vidite na slici pomeri ka Keju, na
racun zelenila, i da od njega uzme citavih 5 metara. Ovaj broj je od sustinske vaznosti.
Naime, ako se obicni automobili mogu parkirati poprecno u odnosu na ulicu, bice dosta
mesta i za uzduzno parkiranje velikih kamiona za snabdevanje.
Tako ce se i oni ukloniti sa ulice, a onda bi mogli tu, na Keju, i da ostanu, sto da ne.
Na parkingu ne mogu biti, sve i da hoce.
Tako, sve u svemu, umesto da se ukloni stanica za skupljanje para sa slike, ona ostaje, a
cenu treba da plati Zemunski Kej zajedno sa kupcima na pijaci, i "svi" su srecni!?
Genijalno?
Mislim da se svi ostali ipak moraju zapitati sledece. Ko je i kada dao dozvolu da se gustina parkiranja na Keju poveca 2,5 puta i da se uzme pet metara od zelenila, umesto dva metra
od ulice, iako u zvanicnom planu jasno pise da se to ne sme raditi?
Nije li to za krivicnu odgovornost?
Da i ne govorimo o tome da parking na samom Keju uopste i ne treba da postoji, nikakav,
isto kao sto je apsurdno od stogodisnjeg setalista napraviti biciklisticku "ulicu"
da bi klinci mogli da voze slalom izmedju mladih majki, njihovih beba i starih ljudi.
Gde je tu stogodisnji "duh mesta" koji plan nastoji da sacuva?
Zasto ni jedna od silnih garaza predvidjenih planom nije napravljena od 2003. do danas?
Ko je glavni arhitekta saobracajnog "resenja" na Keju i pijaci?
to poduzno, duz celog Keja. Njihova sirina je tacno dva metra na ulici sirokoj 9 metara.
Planeri su dakle samo uzeli fakticno stanje i uneli ga u plan. Ljudi su sve vreme i koristili
te parkinge, i kroz tu ulicu se sve ovo vreme uprkos njima odvijao sabracaj. Pa zasto su
onda UOPSTE bili potrebni novi parkinzi, i to bas na racun 100 godina starog Keja?
Opsti motiv je naravno jasan, komercijalizacija i sto laksi motorizovani pristup ovom
atraktivnom delu Zemuna, kao sto sam to vec spomenuo, ali tu ima i raznih drugih stvari.
Pogledajte sledecu fotografiju.
Za pocetak, tu je zelenilo na Keju - koga srecom nisu stigli raskopati - zatim automobili
parkirani na oznacenim mestima na kolovozu, pa kafana koja je zauzela citav trotoar sa
suprotne strane, pa, gle cuda, parking na citavih 9 metara od Keja, i na kraju, pijaca u daljini.
Ali, nevolja je sto se taj parking placa. Zasto bi neko placao kad moze da se besplatno
parkira na ulici? Gori je problem sto je ovo oduvek bio jedini prilaz Zemunskoj pijaci.
Zauzeti prostor je uvek bilo mesto za parkiranje i snabdevanje pijace.
Onda je neko jedostavno ogradio celu pijacu, tako da nikako ne moze da joj se pridje, zatim zagradio i ovaj prilaz, pa poceo da naplacuje harac. Da bi seljaci sa svojom robom mogli da
udju na pijacu moraju da plate ulaz u parking - ali samo jedan sat! Posle ih izbace.
Ne mogu da ostanu cak i da hoce da plate jos. Onda se u nekim delovima dana desava i sledece. Ulica bude puna parkiranih vozila koja nemaju razloga da placaju parking, kamioni za snabdevanje pijace se parkiraju na sred ulice koju ovde vidite (kola sa jedne, a kafana a sa
druge strane), pa onda radnici istovaruju kamione i nose robu na pijacu.
U medjuvremenu autobusi GSB-a cekaju prolaz, i totalno zakrce ulicu i za manja kola
koja bi se jos i mogla provuci.
Covek bi naivno pomislio da bi resenje ovog suludog organizacionog koncepta bilo da se
najuri onaj ko je uzurpirao javnu povrsinu i prilaz pijaci, pa zaradjuje na necemu sto mu ne pripada, praveci usput saobracajni haos. Ali ne! Neko je dosao na genijalnu ideju da zanemari usvojeni plan pa da ove automobile koje vidite na slici pomeri ka Keju, na
racun zelenila, i da od njega uzme citavih 5 metara. Ovaj broj je od sustinske vaznosti.
Naime, ako se obicni automobili mogu parkirati poprecno u odnosu na ulicu, bice dosta
mesta i za uzduzno parkiranje velikih kamiona za snabdevanje.
Tako ce se i oni ukloniti sa ulice, a onda bi mogli tu, na Keju, i da ostanu, sto da ne.
Na parkingu ne mogu biti, sve i da hoce.
Tako, sve u svemu, umesto da se ukloni stanica za skupljanje para sa slike, ona ostaje, a
cenu treba da plati Zemunski Kej zajedno sa kupcima na pijaci, i "svi" su srecni!?
Genijalno?
Mislim da se svi ostali ipak moraju zapitati sledece. Ko je i kada dao dozvolu da se gustina parkiranja na Keju poveca 2,5 puta i da se uzme pet metara od zelenila, umesto dva metra
od ulice, iako u zvanicnom planu jasno pise da se to ne sme raditi?
Nije li to za krivicnu odgovornost?
Da i ne govorimo o tome da parking na samom Keju uopste i ne treba da postoji, nikakav,
isto kao sto je apsurdno od stogodisnjeg setalista napraviti biciklisticku "ulicu"
da bi klinci mogli da voze slalom izmedju mladih majki, njihovih beba i starih ljudi.
Gde je tu stogodisnji "duh mesta" koji plan nastoji da sacuva?
Zasto ni jedna od silnih garaza predvidjenih planom nije napravljena od 2003. do danas?
Ko je glavni arhitekta saobracajnog "resenja" na Keju i pijaci?