субота, 6. јун 2009.

Opet isto, kao i pre

Opet isto, park sa zelenom travom kao i pre, a
naplatna rampa reguliše saobraćaj - kao i pre:



Za par nedelja ili meseci većina će zaboraviti šta se dogodilo
u Parku na Keju, ali je zato sve zabeleženo na ovom blogu, a
fotke i video-klipovi mogu da se vide i na sajtu Zemunski kej.

Neke stvari ipak treba primetiti : brza reakcija da se park vrati
u 'predhodno stanje' zahvaljujući Gradonačelniku D.Djilasu.
'Ko radi, taj i greši', a u ovom slučaju je greška brzo ispravljena.

U predhodnim postovima je detaljno napisano i dokumentovano
šta se dogadjalo oko Parka na Keju, pa ovde neće biti reči o tome.
Sada treba izvući neke pouke za budućnost i razmotriti pitanja
koja su otvorena povodom parka, parkinga, saobraćaja,... itd.

1. Da se ne bi ponavljale takve greške, Park na Keju treba uvrstiti
u 'Prirodno dobro' Beograda, kao Akademski ili Pionirski park.

PDF sa sajta Sekretarijata za zaštitu životne sredine.
Klikom na sliku može da se skine mali fajl (2MB) i vidi
mapa kao i spisak svih zaštićenih Prirodnih dobara .

Videćete da tu ima mesta i za Park na Keju.
Trebalo bi pokrenuti Inicijativu da se i park
uvrsti u Prirodno dobro, jer on to i zaslužuje.
Tako bi bio dodatno zašićen, premda već jeste :


Zaštićene celine grada Beograda
Zavod za zaštitu spomenika kulture


Direktor 'Zelenila' bi mogao da ogradi park prema kolovozu, a ne
da se bavi izgradnjom parkinga u parku, jer je plaćen za održava park.

2. Saobraćaj na Keju i u celom zaštićenom 'Starom jezgru Zemuna'
kao i parkiranje u tom delu koji nije gradjen za toliko automobila, je
posebna tema koja se pojavljuje kao opravdanje za betoniranje parka.


Zastoje i gužve stvara ,naplatna rampa' na ulazu u parking pijace !
Ako neko hoće ozbiljno da reši taj problem, treba da skloni kućicu
i dve rampe, kako bi se povećao protok kola koja ulaze ili izlaze.
Naplatu može da vrši jedan radnik koji bi obilazio kola na parkingu.



Parkiranje se može rešiti samo izgradnjom podzemnih garaža.
O tome je već pisano na blogu, pa kad bude bilo para i za to ...
'Plan Detaljne Regulacije' predvidja čak tri podzemne garaže :
ispred S.C.'Pinki', park kod okretnica na Keju i parking kod pijace.

Pored ove tri lokacije postoje i druge kao planirana podzemna u Ivićevoj
i na trgu B.Radičevića (Muhar) kod benzinske pumpe, ali ubedljivo najbolja je
kod već postojećeg parkinga u ul. Stevana Markovića (Đure Đakovića), jer je
u blizini Centra Zemuna - Glavna i Keja gde je jedna garaža najpotrebnija.



Na ovoj interaktivnoj sat. mapi možete sami pretražiti sve te lokacije.

Stigla je i 'Informacija' Urbanističkog zavoda Beograda u vezi PDR-a :